Sticks and stones may break my bones

Åh, detta är så sjukt typsikt mig xD
Jag red Beda en sväng i det underbara vädret, hon var sketduktig och söt som vanligt :)
Sen när ja gjort iordning henne, släppt ut henne i hagen till Jenny och även dratt lite med skrapan på jenny så lite vinterpäls försvann så tänkte ja att ja kunde ju lika gärna mocka nu när jag ändå hade stallkläderna på mig.

Två boxar mockade jag ut allt i, och dom andra två räckte det med vanlig mockning, skönt!
Och nu till det som detta inlägget började med, ja.. vad är typiskt mig egentligen? Jo att allt ska gå åt helvete typ ^^ okej idag gick inte allt åt helvete, men det hela började med att jag skulle tömma Jennys "hink" (det är en typ rektangulär stor sak) på gammalt äckligt vatten, som hon hällt massa hö i och troligtvis även kissat i xD och självklart lyckas jag skvätta ner hela mig inklusive ansiktet med detta äckliga vatten. Usch!

Och sen när jag skulle hämta nytt vatten så tänkte ja att jag skulle spara lite på axeln och hämta vatten i våran H2go vattenbehållare så jag slapp gå med massa hinkar. Jag var ju självklart för lat för att gå två gånger, så jag fyllde den helt full på en gång (ca 85 kg).
När jag kommer fram till stallet, så ställer jag ner skottkärran... och skiten välter ! så där ligger det en plastbehållare med 85 kg vatten på marken och jag kämpar som en idiot för att få upp den på skottkärran igen :P men det är inte lätt med en sån slirvig sak, så tillslut fick jag gå och hämta pappa så fick vi hjälpas åt me't.

där har ni en liten bild på vattenbehållaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0