Bakom mina solglasögon

Måndag: Gick upp runt sju för att göra mig iordning och packa in grejerna i bilen innan jag, mamma, jimmy och mikalea gav oss iväg mot Hjo där vi skulle möta upp mammas sida av släkten. Sen bar det iväg mot Ullared, och det var verkligen svinvarmt i bilen! ingen AC eller nått ^^. Allt gick skitbra fram tills en bit innan Isaberg... där vi får punka på vänster bakdäck mitt ute i ingenstans, 36 grader i skuggan och säkert minst 45 i solen. Vi fick ringa Andreas (mammas bror) så han och morfar fick komma och försöka hjälpa oss att byta däck. Vi hade nämligen inget fälgkors xD . Vi slängde ut all packning från bilen, öppnade luckan till reservhjulet, började skruva loss det men vad händer då?  Jo det går inte att få loss det. Då fick dom skjutsa mig, mamma och mikaela till en rastplats i isaberg (där vi spenderade tre långa timmar i värmen) medans jimmy, andreas och morfar fick åka runt och leta nytt däck... som självklart inte fanns någonstans eftersom det tydligen var en udda storlek på däck vi har.

Till slut kom dom till en liten butik i Hestra, där det var en gubbe som lånade ut lite verktyg och sånt så dom kunde slå loss reservhjulet. Då kunde vi fortsätta vår tripp till Ullared. :)

Väl framme så bar vi in packningen till stugan vi hyrt (källaren på ett hus) och det var så fruktansvärt skönt att komma in i en kall källare!
Sen skulle jag och mamma gå till en hästaffär och kolla ny säkerhetsväst till mig, men på vägen tillbaka därifrån när vi gick till G-kås så fick jag världens hemskaste skoskav, på tårna! usch!  Då blev det till att gå barfota hela tiden inne på G-kås sen.

Nu är alla grejer köpta till Beda också :) Ryktsaker, flughuva + flugtäcke, fleecetäcke m.m. :)

Dom filmade visst inför ullaredsprogrammet på kvällen där, men jag såg aldrig filmteamet då, men dom smög sig på mormor och morfar och intervjuva dom ^^ Då får vi se om dom kommer med i programmet sen xD

Kvällen avslutades med grillad korv och bad :)

Tisdag: Vaknade väldigt tidigt faktiskt , trots den långa dagen innan. Och sen när alla vaknat så gav vi oss iväg mot G-kås igen och handlade det sista vi behövde. :) Sen gick jag och mamma till hästaffären igen och köpte säkerhetsvästen vi kollat på :) Så nu har jag en som passar så slipper ja bråka med min gamla mer ^^

När vi kom hem på kvällen sen så var det fika med mormor och morfar som hängde med hem för att hämta Linus, deras hund som pappa varit hundvakt åt när vi var borta. När dom åkt hem sen var det bara att slänga sig i poolen, underbart skönt en stund :) Sen blev det kallt ^^

Hjälpte jimmy och mikaela att bära upp några av deras prylar till lägenheten sen inatt också, passade på när jag ändå skulle åka till perfo och kopiera mitt betyg :)


Idag blir det att ta det mest lugnt tror jag, ska rida lite senare sen bara :) Peter och hans tjej kommer också en sväng sen, dom är ju och hälsar på i Sverige nu denna veckan :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0