Åska <3

Igår var det barndop för min kusins barn, men jag var hemma och var hästvakt. Efter ett tag kom Alex till mig på cykel (!) , bara för att få bada i poolen i värmen ^^.
Senare sen när resten av familjen kommit tillbaka och så var det dags för att rida Beda igen. :) Så jag och Alex gav oss ut på en tur, red hela skogsvägen och travade och galopperade rätt mycket (så Alex fick en del motion när han sprang där bredvid oss ^^)
När vi kom tillbaka var Beda så varm och svettig så då duschade vi av henne, och det tyckte hon verkligen om, hon somna nästan <3. Tog inga kort tyvärr :/, men kan ju slänga ut en bild på Alex iaf ^^ (och en liten del av mig:P)



Idag åkte jag mamma och pappa ner till hjo en sväng till mormor och morfar och åt mat. Vi hämtade även deras hund Linus eftersom vi ska vara hundvakter tills tisdag. Det var fruktansvärt varmt måste jag säga :O shit!
Sen när vi kom hem så kom det några och kollade på valparna, dom var från värmland och verkade jättetrevliga. Dom har tingat Björne nu, så nu har vi bara bamse och bella kvar som inte är tingade :)

Och efter det hände det underbara :'D Det kom världens åskskur <3 . Jag som älskar åska <3 så mysigt det är :)
Eftersom Beda går själv i en öppen hage så stack jag bort och tog in henne i stallet sålänge, fyllde på spån, fjäska lite med godis och så gav jag henne hö där inne så hon har något att göra nu när hon står där. Hon stortrivs nog i Silvers stora box kan ja tänka mig :P Och jag kan ju inte låta bli att ge henne godis och kela med henne, ja kommer skämma bort den hästen kan ja nästan slå vad om xD .

Hon ser pytteliten ut i Silvers box ^^

 

Jag badade i poolen nyss med mamma och Mikaela, och det var väldigt avsvalkande och skönt :) Nu ska jag äta och sen om det slutat regna ska jag rida ut en sväng på Beda :) Ska ju till Ullared imorgon bitti och stanna tills tisdag så blir ett litet uppehåll där, men pappa ska ju vara hemma denna gången så vi behöver inte ordna hästvakt iaf.

 

Nepps, Pizzatajm !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0