Å herregud !

Pappa besiktigade två bilar idag, mammas och min.. Mammas gick igenom, men inte min        självklart ^^

Medans pappa gjorde detta gick jag och mamma runt lite på stallsiken i skövde, och eftersom mamma var på shoppinghumör idag så köpte vi en ny dammsugare och nya trådlösa hemtelefoner bland annat :P
Jag säger bara dammsugar-mannen xD han kunde sin sak han :P

Sedan åkte vi till mormor och morfar och åt mat, fikade och sen åkte vi till hem&hobby där vi shoppade lite småsaker :) Jag hittade massa söta saker jag vill ha när jag flyttarhemifrån <3 men det är ju onödigt att köpa på sig massa saker innan :P
När vi kom tillbaka till mormor och morfar så gick jag och mamma ut en sväng med Linus (mormors hund) och när vi var ute på vår promenad mötte vi Karin och Theodore :) Va han hade vuxit sen jag såg honom sist ! Söt som få var han iaf :)
Sen blev det fika igen och massa prat :)

Sen åkte vi hem, och jag fick blodsockerfall (ovanligt, not) så vi fick åka och köpa pizza så jag skulle få i mig socker fort :P När vi hade ätit igen så slutade jag att vara i "svimningsstånd" så då red jag ut en sväng på Beda <3
Red bara utan stigbyglar idag och 99 % av ridturen bestod av trav och galopp, så träningsvärk i rumpan/benen/magen HERE I COME ! underbart att röra lite på fläsket :)

Jag hittade massa kantareller när jag red också, så jag tog med mig Gizmo ut för att plocka dom.
Det började bli mörkt så det var svårt att hitta dom... men när jag var nästan ända bort på skogsvägen hör jag någonting som stampar till bakom mig, och att Gizmo springer fram till mig..

Det stod en ÄLG (!) precis bakom mig! och jag lyfte upp Gizmo, höll för munnen på honom så han inte kunde skälla på den, och så sprang jag ! När jag var halvvägs hemma släppte jag ner Gizmo så han fick springa den sista biten själv, jag hörde älgen efter mig i början men sen slutade han nog springa efter mig.. men jag sprang hela vägen hem ändå, och jäävlar vilken astma jag hade när jag kom hem igen xD . bara pep om mig:P  men det släppte rätt fort ändå, skönt det iaf :P

Nu har jag lärt mig en sak iaf, leta inte efter kantareller när det börjar bli mörkt !

Kommentarer
Postat av: Melinda - mamma till Julia

Shit vad läskigt med en älg! Jag hade nog också sprungit som fan! xD



Haha åh, jag som hoppades på att så få som möjligt skulle läsa tidningen igår :P Jag skäms.. fast jag bjuder på't! :P

2010-08-04 @ 08:40:59
URL: http://melindaochjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0