Kombanwa ! ^^

Nu är det vår... på riktigt. Och hur jag vet det? Jo det är för att jag och Susanne kunde gå på en megalång prommis ute idag i bara t-shirtar utan att frysa :) Vi hittade så mycket spännande på vår färd och jag måste säga att det var en himla tur att vi hade med oss ormpinnarna, för ingen vet hur det skulle slutat om vi inte haft med oss dom...

 



Ja gjorde bort mig så otroligt mycket idag bland annat när jag skulle låsa upp mitt skåp (trodde jag) och jag kämpade som bare den me låset sketalänge å sen märker ja att det står någon och glor bakom mig. .. och jag tänkte vafan glor han på elle?
Men sen såg jag... det var ju inte mitt skåp ja försökte låsa upp, det var skåpet bredvid mitt... Och den som glodde bakom mig var den som hade de skåpet ja försökte bryta mig in i! Det blev jättedumt xD

Sen när skoldagen var slut kl 13.20 så var det dags för mig att ta mig en liten prommis till rese eftersom det var så fint väder idag. Och jag fick sällskap utav Anton och Melinda :) På vår färd hittade vi ett vårtecken me :D


Nämligen små små små tussilagor :)


När ja kom till Mariestad hoppade jag av vid donken och satte mig på en sten utanför där och väntade på Jimmy som skulle hämta mig och skjutsa mig till Perfo. Å så var ja där en stund tills mamma slutade å sen åkte vi hem, för idag skulle ju jag och Yvve rida för första gången på riktigt länge :) 
Och jag måste säga att jag är i chocktillstånd, Silver var jättelugn och snäll idag trots att han borde ha megamycket överskottsenergi nu när han inte blitt riden på ett tag. Men det var kul som bare den och det blev ju inte sämre av att det var varmt och soligt ute heller :)

 



När jag hade ridit så tänkte ja att ja lika gärna kunde mocka och göra klart i stallet så var det gjort, och när jag hade gjort det så hjälpte ja mamma att dela upp vår ena "kaninbox" i lilla stallet eftersom två av våra honkaniner är så elaka mot våran tredje hona Tingeling. Nu har hon det jätetmysigt och slipper vara rädd hela tiden :) .

Susanne: Varför är eran is så kall?
Gelika: Det är bara för att våran frys är så kall :D

Ne nu ska ja bara sitta här å lyssna på musik hele kvällen å snacka me folk på msn :)

Hejsvejs :~


Kommentarer
Postat av: gute

Som en liten sjöjungfru på en sten

2009-04-02 @ 00:57:38
URL: http://gaute.tk
Postat av: Susanne

Vi håller jämt på och sportar nuförtin :D

2009-04-03 @ 12:29:54
URL: http://hundrapor.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-03 @ 12:33:08
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-03 @ 12:33:12
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0