21/4 - 2009 Tindra fick valpar :)

JA, det var längesen jag skrev, men jag har varken ork eller lust att skriva här, det börjar bli tråkigt typ ^^ . men jag tänkte att nu ska jag lägga upp lite bilder  från idag iaf :) Det är nämligen så att idag, så fick Tindra valpar :)

Det började med att hon fick värkar i morse, (typ mellan 05.00 - 06.00) så mamma väckte mig och susanne som sov över hos mig tills idag ( eller ja, sov och sov... ) och sa att Tindra hade börjat få värkar (några dagar för tidigt) och sen fick vi turas om att sitta inne hos henne medans vi samtidigt gjorde oss iordning och åt frukost och så.
sen var vi tvugna att dra till bussen..

Strax efter klockan 8 kom den första valpen ut, men inte helt problemfritt.. den hade nämligen fastnat, och bara bakbenen stack ut.. och mamma försökte dra ut valpen, men tindra bara skrek då.. så mamma fick dra ut den lite i taget vid varje värk tindra fick, och tillslut kom det ut en liten livlös hanvalp... mamma gnuggade och gnuggade honom med en handduk tills han tillslut öppnade munnen, och ja.. han lever :) 190 gram vägde han, så han är ganska stor ändå :)

eftersom jag inte var hemma utan var i skolan så vet jag ju inte riktigt hur allt gick till, men dom andra tre tjejerna som kom föddes problemfritt. och dom väger 190, 175 och 170 gram :)







det finns fler bilder på min bilddagbok :) gelikaa heter ja där ^^

Nu ska ja ta in hästarna, och sen bara ta det lugnt för ja e så jävla trött ^^


Tjingeling :~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0